maandag 15 juni 2009

dan toch?

Toch maar een paar gedichten. Ergens denk ik moet ik ze er wel op zetten. Je laat zo aardig wat van jezelf zien.. ik heb er nog eens over nagedacht.. eigenlijk maakt het mij niet uit wat mensen ervan denken. Zo is het voor mij zo zie ik dingen en vat ik dingen op.. daar heeft een ander niet zo veel over te zeggen, zo is mijn mening zo is mijn gevoel en zo zie ik het en daar gaat het om. Klinkt lekker egoistisch misschien maar nu vind ik toch degelijk dat mijn ding ook telt en niet altijd alleen maar dat van een ander waar ik altijd voor klaar sta en dingen voor doe. Ik help mensen graag en dat doe ik ook zeker maar het is niet mijn bedoelling om mijn eigen ding daardoor te vergeten.


------------------------------------------------------


Waarom altijd onrecht?
Waarom altijd gevecht?
Hoe kan het dat het mij altijd nog pijn doet?
Doe ik het dan wel goed?

Ik denk zo vaak terug aan die mooie momenten,
die fijne tijd, zonder strijd.
Soms wou ik dat ik klein was,
Klein en onschuldig zonder al die dingen te moeten begrijpen.

Zo gaat het een tijd goed,
En daarna zak je weer volkomen in.
Je wil alles overwinnen,
Maar je kan jezelf niet tot alles dwingen!

Mensen komen en gaan,
Moet je nou overal in mee gaan?
Ik wil al te graag van alles maar ik kan niet alles!
Mensen nemen het mij kwalijk als ik iets niet kan,
Wat vind ik hier nou van?

Ik ben ook niet volmaakt,
Wat sommige mensen zeggen is iets wat mij raakt!
Ik kan niet meer dan dit,
Mensen zullen me moeten nemen zoals ik ben!

------------------------------------------------

Zoveel vragen soms.. over geloof over dingen op school in de gewone wereld.. waar laat je al die vragen? kunnen bidden misschien, voor mij makkelijker gezecht dat gedaan blijkbaar. Ook dit is niet voor mij weggelegd. ooit op alle vragen een antwoord......


3 opmerkingen:

  1. ik wilde even zeggen dat je een hele mooie achtergrond hebt!
    mag ik vragen hoe je dat gemaakt heb, en erin gekregen?
    mijn blog nanette-drenthe.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, nou moet ik toch even lachen, Inge ;-)! Mooie achtergrond en prachtige gedichten ... Ik vond het fijn je vanmiddag even te zien en te spreken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Inge,
    bedankt voor je reactie op mijn blog.
    Mijn email adres is nsdrenthe@hotmail.com
    Graag zou ik willen leren hoe het moet haha!

    Groetjes Nanette

    BeantwoordenVerwijderen