zondag 21 juni 2009

relaxed



Heerlijk met dit achtrgrond muziekje aan het niks doen en lezen op mijn kamer met regen op de achtergrond. Ik lee sop het moment dit boek:


Tot haar eerste dag op de middelbare school is Maria een heel gewoon meisje van twaalf. Ze woont met haar moeder en haar zus in het oosten van Nederland en wil wel wat meer spanning in haar leven. Of stoer zijn, zoals dat groepje jongens dat rond hangt op het parkeer terein bij de school. Hoe zou het zijn als 1 van die jongens haar vriendje was? Maria's fantasie lijkt werkelekheid te worden; een van hen, Manou spreekt haar aan. Wat ze niet weet, is dat Manou een loverboy is.

Zes jaar later schrijft Maria dit bloedstollende verslag van haar jaren met Manou. De jongens die haar normale jeugd hebben afgenomen en die de meeste mensen kennen als "loverboys", waren voor haar pooiers, drugs, wapen- en mensen handelaars. Geweld, (groeps) verkrachting, handel in meisjes, drugssmokkel: Maria heeft veel meegemaakt en gezienen er een authentiek en onthullend verhaal over geschreven. Openhartig verteld ze over haar tegensrijdige gevoelens voor manou en haar strijd om hem te ontkomen: fysiek, maar vooral mentaal. Wat Maria heeft meegemaakt is schokkend; Hoe zij er op terug kijkt is buitengewoon ontroerend.

1 opmerking:

  1. Mooi muziek!!!

    Ben benieuwd wat je van het boek vindt. Ik heb net het vervolg (Ik stond laatst voor een poppenkraam) uit, dit is geschreven door haar moeder. Vorige week zag ik dat het tweede boek van Maria -'Bindi'- ook al verkrijgbaar is!

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen