zondag 16 augustus 2009

zoeken...

Wat is het lastig zeg. Na de afgelopen jaren in onze kerk beginnen we nu toch wat anders te zoeken. Eigenlijk lopen we al heel lang met het gevoel van wij vinden hier eigenlijk niks. Ons ding zit hier niet. Nu zijn wij (ik) op zoek naar een andere kerk ik weet nog niet zo goed in welk soort geloof in welke soort kerk ik me kan settelen. We hebben nu een hele leuke fijne kerk gevonden met wel de liederen die ik graag zing en ik voel me er op mijn plek! Maar toch.. toch denk ik ik wil meer zien hoe zou het daar zijn en hoe zou het bij die zijn, Als ik collega's spreek de één gaat naar een kerk wat in hun termen "streng"is en de andere dus daar weer het tegenovergstelde van.. Wat wil ik wat zoek ik... HEt is een lastige vraag. Ik kan het nog niet echt zo vinden! Je hebt wel je clubje in je oude gemeente en wel je plekje na al die jaren! Ik doe zo graag veel voor de kerk en dat doe ik met alle kracht en veel liefde maar ik vind in de diensten niks meer.. Moet ik nou ook stoppen met mijn vrijwilligers werk bij deze kerk.. of kan ik ermee doorgaan en naar andere diensten gaan.. ZO ontsettend veel vragen waar ik overal niet zo goed antwoord op kan geven. Vind het lastig om alleen naar een onbekende kerk te gaan waar je niemand kent en alles opnieuw moet op bouwen! Ook krijg ik de vragen bij mijzelf hoe geloof ik? wat kan "wel" en wat kan "niet" allemaal vragen vragen vragen.. en ik kan nergens nog echt antwoord op geven...
Vervolg zal komen..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten